Wednesday 26 April 2017

BLOG: Aerodrom Tuzla: Uspiješna priča

Avijacija u Bosni i Hercegovini se do prije nekoliko godina generalno odvijala sa Sarajevskog Aerodroma. Iako u zemlji zvanično postoje 4 međunarodna aerodroma, tek Sarajevo i Tuzla prelaze brojke od nekoliko stotina hiljada putnika godišnje, dok Banja Luka i Mostar bilježe slabije rezultate. U ovoj priči čemo se osvrnuti na nevjerovatnu priču "Aerodroma Tuzla" koji je za samo nekoliko godina uspio doći do brojke od preko 300 000 putnika, osvrnućemo se na trenutno stanje i moguće scenarije za dalji razvoj samog aerodroma.

Trenutni terminal Aerodroma Tuzla; Foto: Vernes Seferović
Aerodrom Tuzla poznat je po tome što je za vrijeme bivše Jugoslavije bio jedan od najvećih vojni aerodrom. Nakon rata u Bosni i Hercegovini krenuo u proces prelaza na civilni saobraćaj.

U samom početku, nakon prelaska na civilno poslovanje, i dobijanjem potrebnih sertifikata, Aerdrodrom Tuzla kreće u potragu za stalnim prevoznicima.

Air Arabija iz Ujedinjenih Arapskih Erirata je pokazala zainteresovanost za letove. Ova linija je vrlo brzo zatvorena zbog loše popunjenosti letova.

Nova mogućnost javila se u prilikom dolaska Mađarske niskobudžetne aviokompanije "Wizz Air", koji je 2013. godine pokrenuo letove sa "Tuzlanskog aerdoroma".  Za samo dvije godine "Wizz Air" je uspio podići "Aerodrom Tuzla" na noge, i u 2015. godini ostvara bazu i stacionira svoj prvi avion "A320" na aerodromu. Ovo je pokrenuli nove linije, koje su omogućile još veću ekspanziju aerodroma.
Airbus A320 "Wizz air-a" na stajanci aerdoroma; Foto: Tuzlanski.ba
Danas se aerodrom Tuzla nalazi u poziciju u kojoj ima preko 310 000 putnika, i rast od 22% u prvom kvartalu 2017. godine, što pokazuje napredak koji je propraćen raznim potrebama na samom aerodromu. U 2016.toj  Wizz air je najavio baziranje drugog avion, i time povećao kapacitete koje nudi iz Tuzle. U ponudi je 15 linija prema kojima se može letiti, i to:  Basel/Mulhouse, Berlin, Billund, Bratislava, Cologne/Bonn, Dortmund, Eindhoven, Friedrichshafen, Gotenbonburg, Hahn, London, Malmo,  Memmingen, Nurmberg, Stockholm, Vaxjo.

Iz Tuzle postoji i redovni Kargo saobraćaj koji obavlja "Turkish" na liniji za Istambul - Ataturk. Sve ovo omogućava aerodromu veliki rast i bolju ponudu za putnike. Interesantno je da će WizzAir pokuditi preko 600 000 sjedišta u 2017.toj na letovima iz Tuzle, što samo po sebi pokazuje ozbiljnost za dalji rast. Ono što je najinteresantije jeste da cijene ukoliko se karta kupi nekoliko mjeseci unaprije, ne prelaze 30KM u jednom pravcu.

Turkish Cargo na prvom letu za Tuzlu: Tuzlanski.ba
Sa druge strane, postoji monopol na samom aerodromu, jer jedini operater je WizzAir. Postojala je inicijativa, te je linija za Beć otvorena u 2016toj, ali je brzo ugašena zbog loše popunjenost, te nemogućnosti borbe sa Wizz-om.

U ovoj situaciji, Tuzlanski aerodrom bi trebao iskoristiti "rat" niskobudžetnih kompanije, te privući i Ryanair, koji bi svojim dolaskom otvorio nove linije i time povećao konkuretnost. Ovo bi takođe omogućilo da se smanje same subvencije aviokompanijama, te time omoguće veće količine novca za ulaganje u proširenje kapaciteta. Primjer ovoga nam dolazi iz Srbije i sa "Aerodroma Konstantin Veliki" iz Niša, sa kog lete i Wizz i Ryan-a. Takođe, za sam Aerodrom bi bilo veoma povoljno privlačenje drugih nikotarifnih prevoznika, poput: Eurowigs-a, EasyJet-a ili Fly Pegasus-a, koji bi zaista omogućili nevjerovatno proširenje samog aerodroma.

Izgled novog terminara "Aerodroma Tuzla" ; fb stranica aerodroma
Aerodrom Tuzla je u procesu rekonstrukcije samog terminala i proširivanjem kapaciteta koji će omogućiti da se poveća protok putnika i opsluživanje većeg broja aviona. Ovo osigurava dalju ekspanziju aerodroma, te povećava kvalitet usluga. Očekuje se da ove godine aerodrom pređe cifru od pola miliona, i time postane potpuno samoodrživ.

Srđan Petković




No comments:

Post a Comment